facebook
newsletter

Newsletter - zapisz się!






Aktualnie znajdujesz się na: Strona głównaPrzeczytaj koniecznieJak nie CHOROWAĆ?

Jak nie CHOROWAĆ?

    • Jak nie dopuścić do rozwoju choroby?

       

      Czym jest choroba?


          Choroba powstaje na skutek braku równowagi w organizmie, spowodowanej na przykład zbyt dużym stresem czy nadmiarem toksyn, które obniżają naszą odporność. Objawy takie jak: gorączka, ból głowy, mdłości uważa się za próby, jakie organizm podejmuje w celu poradzenia sobie z zaistniałym stanem nierównowagi poprzez adaptację do zmiany czy pokonanie infekcji.


          W momencie, gdy równowaga zostanie przywrócona, objawy choroby znikają w sposób naturalny i organizm powraca do zdrowia.

       

      Co zrobić, aby mieć zdrowe płuca?


      •    Przebywaj dużo na świeżym powietrzu i unikaj środowiska, które jest zanieczyszczone;
      •    Nie pal tytoniu;
      •    Wykonuj ćwiczenia oddechowe i relaksujące;
      •    Ćwicz, aby zwiększyć pojemność płuc;
      •    Koryguj postawę ciała. Klatka piersiowa i przepona brzuszna powinny mieć możliwość wykonywania pełnego zakresu ruchów.



      Co zrobić, aby mieć zdrowe serce?Fotolia_31994845_XS.jpg


      •    Przestań palić. Nikotyna wpływa na przyspieszenie pulsu i podnosi ciśnienie krwi. W ten sposób zwiększa ryzyko wystąpienia choroby serca;
      •    Jedz więcej warzyw i owoców. Unikaj tłustych potraw, cukru oraz soli. Spożycie ich jest jedną z przyczyn miażdżycy tętnic;
      •    Regularne ćwiczenia poprawiają pracę serca;
      •    Nie dopuszczaj do nadmiernego wzrostu wagi ciała. Stanowi to obciążenie dla serca;
      •    Przy zwalczaniu stresu stosuj techniki relaksacyjne i terapie takie jak joga, medytacja, tai chi lub trening autogenny Schultza;
      •    Jeżeli masz wątpliwości co do stanu swego serca, skonsultuj się z lekarzem. Wysokie ciśnienie krwi może być sygnałem, że serce jest w niebezpieczeństwie.

       


      Jak dbać o swój organizm?


      •    Tak często jak to jest możliwe jedz świeże, surowe, pełnowartościowe produkty. Stosuj dużo pokarmów zawierających błonnik;
      •    Zredukuj tłuszcz (szczególnie zwierzęcy), cukier i nadmiar białka zwierzęcego;
      •    Unikaj żywności, która zawiera ukryte substancje toksyczne, tzn. środki konserwujące i barwniki występujące w produktach spożywczych, żywności pochodzącej z farm hodowlanych i produktów opryskiwanych;
      •    W celu zabezpieczenia wątroby zredukuj spożycie alkoholu. Nie nadużywaj leków;
      •    Ćwicz aerobik. Pomaga na trawienie i krążenie krwi. Rób ćwiczenia rozciągające, aby zharmonizować narządy ciała;
      •    Relaksuj się – stres i niepokój nie służą trawieniu i mogą uszkadzać system trawienny;
      •    Stosuj terapie naturalne. Unikaj silnych leków, używaj tylko tych niezbędnych lub chroniących życie;
      •    Pij dużo płynów, aby utrzymać zdrowe nerki. Najlepiej wodę lub rozwodnione napoje, w ilości około 2 litrów dziennie;
      •    Czasami stosuj jednodniową głodówkę, aby organizm mógł odpocząć.

      Fotolia_15082013_XS.jpg

      Jak utrzymać zdrową strukturę ciała?


      •    Regularnie ćwicz aerobik, dostosowany do Twojej wydolności psychofizycznej;
      •    Utrzymuj giętkość ciała, wykonując ćwiczenia rozciągające;
      •    Naucz się świadomości ciała i polepsz jego postawę;
      •    Naucz się relaksować, aby uwolnić ciało i umysł od konfliktów;
      •    Unikaj pozycji ciała, które wywołują napięcie. Szukaj szybko pomocy, jeśli masz kłopoty z kręgosłupem lub stawami;
      •    Zwracaj uwagę już od wczesnej młodości, czy Twoja dieta sprzyja kształtowaniu zdrowej struktury ciała;
      •    Nie spożywaj zbyt dużej ilości czerwonego mięsa, tłuszczów, białej mąki, toksyn, które mogą mieć później ujemny wpływ na stawy.

       


      Układ immunologiczny


          Zdolność organizmu do obrony przed infekcją zależy od tego, czy niektóre leukocyty są w stanie odróżnić przyjaciela od wroga. Najpierw fagocyty – krążące po organizmie zabójcze białe krwinki – rozpoznają i niszczą obce organizmy, znajdujące się we krwi. Jeżeli to nie skutkuje, limfocyty B zaczynają wytwarzać przeciwciała, które są przystosowane do zwalczania specyficznego antygenu. Później limfocyty T niszczą antygeny za pomocą komórek zawierających przeciwciała. Węzły chłonne, w których produkowane są limfocyty, znajdują się między innymi w drogach oddechowych, dołach pachowych i pachwinach. Walka organizmu z infekcją przejawia się w postaci gorączki, powiększenia węzłów chłonnych czy wysypki.
          Kiedy już najeźdźca uaktywni układ immunologiczny ciała, zapamiętuje ono użytą przez siebie strategię obronną. W ten sposób uodparniamy się na określony rodzaj zakażenia. Rodzimy się z wrodzoną odpornością na wiele infekcji, ale nabywamy ją również wskutek potyczek z najeźdźcami, a szczepienie zapewnia ją nam w sposób sztuczny.
          Białe krwinki układu immunologicznego chronią nas również przed zachorowaniem na raka. Nowotwór powstaje w momencie, gdy geny komórek ulegną uszkodzeniu w taki sposób, że komórki przestają właściwie funkcjonować i mnożą się w sposób niekontrolowany. Może to powodować rozwój raka, a w przypadku komórek krwi – białaczkę. Przyczyny wywołujące to nieprawidłowe zachowanie się komórek zależą od typu nowotworu.
          U osoby, która ogólnie jest zdrowa, białe krwinki rozpoznają i niszczą większość komórek rakowych, zanim te zaczną się mnożyć. Jednakże w niektórych przypadkach układ immunologiczny nie radzi sobie i może się rozwinąć zagrażający życiu rak. W takich sytuacjach dobrze jest zastosować w leczeniu metody medycyny klasycznej w połączeniu z naturalnymi lekami i terapiami, włączając w to odpowiednie pożywienie, techniki redukujące stres i ćwiczenia fizyczne. Dzięki temu można wzmocnić układ immunologiczny, co pomoże przywrócić zdrowie.